Dva roky táhnoucí se soudní spor ukončil soud zamítnutím
Rádi bychom informovali členskou základnu, že po soudním sporu táhnoucím se dva roky dal soud za pravdu FKHV a žalobu pana Aleše Paříka proti FKHV zamítl jako nedůvodnou.
Federace klubů historických
vozidel národní autorita Fiva v ČR
Obecné dotazy: sekretariat@fkhv.cz
Vážení veteránisté,
začátek září se blíží a s ním i platnost novely zákona 56/2001Sb. Proto bychom Vás rádi seznámili s tím, jak tyto změny budou fungovat.
Kluby historických vozidel budou nadále od 1. září testovat vozidla na historickou původnost a kontrolovat nakolik vozidlo odpovídá svému původnímu stavu. Kontrola technického stavu bude nově spadat pouze pod STK. Při testování tak již nebude potřeba dokládat protokol z odborné dílny, jako tomu bylo doposud.
Pro testování na klubové úrovni se tedy téměř nic nemění. Po jeho zpracování odešle klubová komise toto testování ke kontrole tzv. Pověřenému komisaři, který testování zkontroluje a v případě schválení testování vloží do státního systému IS TP (informační systém technických prohlídek). Tento pak bude sloužit jako podklad pro techniky STK v případě, že majitel bude následně žádat o provedení technické prohlídky historického vozidla.
Při prodlužování platnosti testování bude proces stejný s tím rozdílem, že Pověřený komisař opatří razítkem i Průkaz historického vozidla a vyznačí zde datum platnosti. Druhé razítko potom přidá STK. Platnost testování bude nově na 5 let s tím, že platnost se počítá ode dne provedení testování (tedy, pokud majitel navštíví STK o měsíc později než bylo provedeno testování, bude platnost STK o tuto dobu zkrácena).
Žádost o testování bude pro techniky na STK sloužit jako jakýsi návod, tedy budou podle ní postupovat například když budou hledat umístění výrobního čísla.
Prohlídky na STK budou probíhat dle vyhlášky 211/2018Sb. přílohy č. 23 (viz ZDE). Ve všech případech platí, že vozidlo bude posuzováno tak, aby bylo ověřeno zda vozidlo splňuje technické podmínky v době uvedení do provozu (v roce, kdy bylo vyrobeno).
Ceny za testování byly upraveny tak, že jediný poplatek směrem k FKHV se bude hradit na začátku testování, tedy místo poplatku 300,-. Dle schváleného rozpočtu SD FKHV bude nyní tato částka 1500,- za prvotestaci a 500,- za prodloužení. Další poplatky již budou hradit žadatelé přimo klubům. Poplatky na STK si nastavuje každá stanice. Nejsou nijak centrálně řízeny.
Od 1. září budete také moct registrovat své historické vozidlo na kterémkoliv registru historických vozidel v republice. Nebude tedy nutné již dbát na místní příslušnost k Vašemu bydlišti.
Děkujeme
FKHV
Rádi bychom informovali členskou základnu, že po soudním sporu táhnoucím se dva roky dal soud za pravdu FKHV a žalobu pana Aleše Paříka proti FKHV zamítl jako nedůvodnou.
Zeptali jsme se odborníka na paliva distribuovaná v České republice na rizika spojená s provozem historických vozidel a plošného přechodu na paliva s označením E10 …
Vážení veteránisté, níže předkládáme najčastější dotazy, na které se v souvislosti s novelou zákona 56/2001Sb. a vyhlášky 355/2006Sb. ptáte. Pro upřesnění uvádíme, že je třeba…